Waarom Johan verschueren

1. Ik focus mij op respons en inkomsten

De meeste copywriters doen dat niet, maar ik wel. Ik schrijf om je te helpen aan meer respons en meer inkomsten. Ik ben een direct response copywriter pur sang, al meer dan 25 jaar.

2. Ik schrijf elke letter zelf

Als je met mij werkt, krijg je mij en mij alleen. Ik heb geen batterij legkippen die in mijn opdracht jouw teksten produceren. Nee. De copy die je van mij krijgt, is door mij uitgedacht, uitgetekend en zorgvuldig geassembleerd. Door niemand anders. Ik kan je van elke letter precies vertellen waarom ze er staat. En ik doe dat ook, als je het me vraagt.

3. Ik investeer in jou en je toekomst

De meeste copywriters springen van de ene klant naar de andere. Opdrachtje hier, opdrachtje daar, een factuurtje en ‘t is klaar. Misschien goed voor een persbericht of blogartikel. Maar als je je inkomsten wilt verhogen heb je een copywriter nodig die een hele tijd samen met jou op pad gaat en mee investeert in je toekomst. Ik ken zo iemand. En jij nu ook.

4. Je krijgt heldere, relevante en bullshitvrije copy

Er wordt nergens zoveel bullshit verkocht als in marketing en reclame. Ik ga daar geen schep bovenop doen. Van mij krijg je volwassen copy, die de lezer met respect benadert. Dus niet de kleutercopy die zoveel marketingcommunicatie ontsiert en het vertrouwen van de klant en prospect ondermijnt. Gewoon heldere, relevante teksten, vrij van onzin. Een verademing.

5. Je gaat blij zijn met het resultaat

Je mag van mij twee dingen verwachten: het resultaat van mijn denk- en schrijfwerk — de copy — en het positieve effect ervan op je inkomsten. Over beide ga je enthousiast zijn. Mijn andere klanten zijn dat ook: meer dan 80% van mijn werk doe ik voor bedrijven en organisaties die blijven terugkomen. Die zijn elke keer opnieuw tevreden over de copy en de respons. Vraag het ze maar.

6. Alles loopt gesmeerd

Maak je geen zorgen over afspraken, timings en deadlines: mijn ingebouwde projectmanager is maniakaal punctueel. Hij houdt mij op de rails. En zit achter jou aan als je niet op tijd bent met briefing, input of feedback.

7. Ik ben geruststellend duur

Wel, duurder dan de meeste copywriters toch. Dat is goed. De beste copywriters zijn waardevol en dus niet goedkoop. Omdat ze hun vak beheersen en weten wat werkt en niet werkt. Omdat ze dingen weten over copywriting, marketing en business building waar andere copywriters nog nooit van gehoord hebben. Omdat ze je tegenhouden als je op een landmijn dreigt te trappen en je wijzen op het goud dat in je bedrijf of organisatie verborgen zit. Omdat ze groot genoeg zijn om hun werk helemaal zelf te doen, zodat jij ze niet bij het handje moet nemen. En vooral: omdat ze je helpen om je kostbare marketingprobleem op te lossen en je resultaten te verbeteren. Dat is goud waard.

Slimme marketeers nemen geen risico met een goedkope copywriter. Want ze weten: dat kan ze duur komen te staan.

Mijn cv in een notendop
  • zelfstandig copywriter en consultant gespecialiseerd in direct response marketing sinds 1993
  • bekroond met Gouden Veren, CCB Awards, Best of DM Awards, een John Caples International Award en, véél belangrijker, tevreden klanten in uiteenlopende sectoren
  • storyteller: scenarioschrijver van een langspeelfilm, afleveringen van een populaire soap en enkele bekroonde kortfilms
  • creative director 141 (LDV United)
  • senior copywriter VVL/BBDO
  • auteur van meer dan honderd artikels over direct response marketing en co-auteur van verschillende handboeken over dm
Ik doe het voor de respons

Ik beoefen met ongebreideld enthousiasme de enige vorm van copywriting die de schrijver de kop kan kosten: direct response copywriting.

Veel copywriters wagen zich daar niet aan. Weet je waarom?

De leercurve is steil. Je hebt jaren nodig om het vak in de vingers te krijgen. En je kunt serieus op je bek gaan, want de respons op je werk is meetbaar. Dat schrikt veel copywriters af. — Mij niet.

Het werk dat ik doe, is bedoeld om resultaat op te leveren, en als alle andere factoren goed zitten, doet het dat ook.

  • Een klant haalde zo’n 527.000 euro op met één brief van mijn hand. Twee pagina’s in een Amerikaanse envelop.
  • Een andere kreeg 12% meer respons nadat ik één zinnetje aan zijn antwoordkaart toevoegde. (Copywriters hoeven niet altijd veel te schrijven.)
  • De vertegenwoordigers van een b2b-bedrijf hapten naar adem omdat ze de stroom van leads die hun mailing opleverde niet konden bijhouden.
  • Een klant realiseert sinds de start van onze samenwerking (vijf jaar geleden) een inkomstenverhoging van zo’n 20% per jaar.

Jouw resultaten zullen anders zijn. Niet elke actie is een schot in de roos. Copy is ook maar één van de succesfactoren. Maar het is goed te weten dat je met iemand werkt die focust op het genereren van rendement en niet op het schrijven van leuke tekstjes.

Ik doe het voor de respons.

Met die respons maak ik het leven van mijn klanten beter. En dat van hun klanten ook. Dat zie ik als de taak van copywriting en marketing.

Het leven van je klanten beter maken.

MIJN KIJK OP COPYWRITING

Voor de meeste copywriters is copywriting: leuke tekstjes schrijven. Creatief zijn met taal. Woordspelingen verzinnen. Kunstjes doen en indruk maken. Voor mij niet.

Dit is copywriting volgens Johan Verschueren: strategisch denk- en schrijfwerk bedoeld om klanten en prospects te helpen de juiste actie te ondernemen om hun probleem op te lossen en hun leven beter te maken — bij voorkeur met jouw producten en diensten. Het sleutelwoord is ‘helpen’.

Je resultaten verbeteren bijna vanzelf als je je met je marketing en copywriting ten dienste van je klanten en prospects stelt en ze oprecht helpt. Je hoeft dus niet per se meer geld uit te geven om betere cijfers te halen — integendeel. Als je marketing en copywriting ziet als een service verandert alles. De bullshit verdwijnt. Je communicatie wordt helder, relevant en nuttig. Je klanten en prospects luisteren naar je. En je cijfers gaan omhoog.

Het heeft jaren geduurd voor ik dat doorhad. Nu kan ik er gewoon niet meer anders over denken.

Wil jij met die visie je marketing en copywriting verbeteren, zodat ze je bijna vanzelf meer resultaat opleveren? Ik help je met begeleiding en advies. En met teksten natuurlijk. Neem contact met me op.

Waarom ik dit werk GRAAG doe

Mijn werk heeft al mijn klanten samen vele tientallen miljoenen euro’s opgeleverd — en de teller blijft tikken. Dat is goed, maar eigenlijk: daar gaat het niet om. Belangrijker is dat ze daardoor meer zekerheid over de toekomst hebben en meer mogelijkheden om te innoveren, uit te breiden en te groeien. En om hun klanten en medewerkers gelukkig te maken. Dat is fijn.

Voor fondsenwerving alleen al brengt mijn werk elk jaar tussen een half miljoen en een miljoen euro op. Geld dat gaat naar noodhulp voor de slachtoffers van natuurrampen en oorlogen, naar nieuwe scholen of landbouwprojecten in ontwikkelingslanden, naar kankeronderzoek of de opvang van kansarme kinderen. Ook fijn.

Weten hoe het begonnen is?

Laat het succes van je marketing niet aan het toeval over.