Waarom Johan verschueren

1. Ik focus op jouw inkomsten

Ik schrijf woorden die je cijfers omhoog doen gaan. Ik ben een direct response copywriter pur sang, al meer dan 25 jaar. Ik doe mijn denk- en schrijfwerk om jou te helpen aan meer respons en meer inkomsten.

2. Ik schrijf elke letter zelf

De copy die je van mij krijgt, heb ik speciaal voor jou uitgedacht, uitgetekend en in elkaar gestoken — om jouw doelstellingen te realiseren. Bij mij geen legbatterij copykippen: ik schrijf alles zelf. En ik kan je van elke letter vertellen waarom ze er staat.

3. Ik investeer in jou en je toekomst

De meeste copywriters springen van de ene klant naar de andere. Opdrachtje hier, opdrachtje daar, een factuurtje en ‘t is klaar. Misschien goed voor een persbericht of blogartikel. Maar als je je inkomsten wilt verhogen of veiligstellen heb je een copywriter nodig die een tijdje met jou op pad gaat en mee investeert in je toekomst. Ik ken zo iemand. En jij nu ook.

4. Je krijgt heldere, relevante en bullshitvrije copy

Er wordt nergens zoveel flauwekul verkocht als in marketing en reclame. Ik ga daar geen schep bovenop doen. Van mij krijg je volwassen copy, die de lezer met respect benadert. Heldere, relevante en bullshitvrije teksten, geschreven in het belang van je klanten en prospects.

5. Je gaat blij zijn met het resultaat

Je mag van mij twee dingen verwachten: het resultaat van mijn denk- en schrijfwerk — sterke, overtuigende copy — en het positieve effect ervan op je inkomsten. Ik denk dat je over beide enthousiast gaat zijn. Drie kwart van mijn werk doe ik voor dezelfde bedrijven en organisaties. Ze blijven terugkomen omdat ze tevreden zijn over de copy en de respons. En misschien ook wel omdat ze een uitstekende service krijgen en altijd op mij kunnen rekenen.

6. Alles loopt gesmeerd

Afspraken, timings, budgetten en deadlines: mijn ingebouwde projectmanager is maniakaal punctueel. Hij houdt mij op de rails. En zit achter jou aan als je niet op tijd bent met briefing, input of feedback.

7. Je krijgt heel veel terug

Goede copywriters blinken uit in hun vak en weten wat werkt en niet werkt. Ze gebruiken concepten, principes en technieken waar andere copywriters nog nooit van gehoord hebben. Ze houden je tegen als je op een landmijn dreigt te trappen en wijzen je op het goud dat in je bedrijf of organisatie verborgen zit. Ze zijn groot genoeg om hun werk helemaal zelf te doen, zodat jij ze niet bij het handje moet nemen. Ze zijn je vertrouwde adviseur, denken met je mee en helpen je om je kostbare marketingprobleem op te lossen en mooie cijfers te halen. — Ja, je betaalt ze goed, maar je krijgt er ook veel voor terug. Méér dan je erin investeert.

Neem contact met me op om te zien hoe we kunnen samenwerken en hoe mijn klanten me vergoeden voor de waarde die ik lever.

Mijn cv in een notendop
  • zelfstandig copywriter en consultant gespecialiseerd in direct response marketing sinds 1993
  • bekroond met Gouden Veren, CCB Awards, Best of DM Awards, een John Caples International Award en, véél belangrijker, tevreden klanten in uiteenlopende sectoren
  • story consultant & story teller: consultant voor auteurs, regisseurs en scenaristen en scenarioschrijver van een langspeelfilm, afleveringen van een populaire soap en enkele bekroonde kortfilms
  • creative director 141 (LDV United)
  • senior copywriter VVL/BBDO
  • auteur van meer dan honderd artikels over direct response marketing en co-auteur van verschillende handboeken over dm
Ik doe het voor de respons

Ik beoefen met ongebreideld enthousiasme de enige vorm van copywriting die de schrijver de kop kan kosten: direct response copywriting.

Veel copywriters wagen zich daar niet aan. Weet je waarom?

De leercurve is steil. Je hebt jaren nodig om het vak in de vingers te krijgen. En je kunt serieus op je bek gaan, want de respons op je werk is meetbaar. Dat schrikt veel copywriters af. — Mij niet.

Het werk dat ik doe, is bedoeld om resultaat op te leveren, en als alle andere factoren goed zitten, doet het dat ook.

  • Een klant haalde zo’n 527.000 euro op met één brief van mijn hand. Twee pagina’s in een Amerikaanse envelop.
  • Een andere kreeg 12% meer respons nadat ik één zinnetje aan zijn antwoordkaart toevoegde. (Copywriters hoeven niet altijd veel te schrijven.)
  • De vertegenwoordigers van een b2b-bedrijf hapten naar adem omdat ze de stroom van leads die hun mailing opleverde niet konden bijhouden.
  • In een test tegen de ‘vaste’ mailing van een fondsenwerver zorgde mijn totaal nieuwe versie voor 21% meer respons en een gemiddelde gift die 10% hoger lag.
  • Een klant realiseert sinds de start van onze samenwerking (vijf jaar geleden) een inkomstenverhoging van zo’n 20% per jaar.

Jouw resultaten zullen anders zijn. Niet elke actie is een schot in de roos. Copy is ook maar één van de succesfactoren. Maar het is goed te weten dat je met iemand werkt die focust op het genereren van rendement en niet op het schrijven van leuke tekstjes.

Ik doe het voor de respons. Met die respons maak ik het leven van mijn klanten beter. En dat van hun klanten ook. Dat zie ik als de taak van copywriting en marketing. Het leven van je klanten beter maken.

MIJN KIJK OP COPYWRITING

Voor de meeste copywriters is copywriting: leuke tekstjes schrijven. Creatief zijn met taal. Woordspelingen verzinnen. Kunstjes doen en indruk maken. Voor mij niet. Ik zie het zo:

Copywriting is strategisch denk- en schrijfwerk bedoeld om klanten en prospects te helpen de juiste actie te ondernemen om hun probleem op te lossen en hun leven beter te maken — bij voorkeur met jouw producten en diensten. Het sleutelwoord is ‘helpen’.

Je resultaten verbeteren bijna vanzelf als je je met je marketing en copywriting ten dienste van je klanten en prospects stelt en ze oprecht helpt.

Geloof het of niet: als je marketing en copywriting ziet als een service aan je klanten en prospects verandert alles. De bullshit verdwijnt. Je communicatie wordt helder, relevant en nuttig. Je klanten en prospects luisteren naar je. En je cijfers gaan omhoog.

Het heeft jaren geduurd voor ik dat doorhad. Nu kan ik er gewoon niet meer anders over denken.

Wil jij met die visie je marketing en copywriting verbeteren, zodat ze je bijna vanzelf meer resultaat opleveren? Ik help je met begeleiding en advies. En met sterke teksten natuurlijk. Neem contact met me op.

Waarom ik dit werk GRAAG doe

Mijn werk heeft al mijn klanten samen vele tientallen miljoenen euro’s opgeleverd — en de teller blijft tikken. Dat is goed, maar eigenlijk: daar gaat het niet om. Belangrijker is dat ze daardoor meer zekerheid over de toekomst hebben en meer mogelijkheden om te innoveren, uit te breiden en te groeien. En om hun klanten en medewerkers gelukkig te maken. Dat is fijn.

Voor fondsenwerving alleen al brengt mijn werk elk jaar tussen een half miljoen en een miljoen euro op. Geld dat gaat naar noodhulp voor de slachtoffers van natuurrampen en oorlogen, naar nieuwe scholen of landbouwprojecten in ontwikkelingslanden, naar kankeronderzoek of de opvang van kansarme kinderen. Ook fijn.

Weten hoe het begonnen is?

Laat het succes van je marketing niet aan het toeval over.