Waarom Johan verschueren

1. Jouw inkomsten verhogen is mijn doel

Ik ben een copywriter met meer dan 25 jaar direct response copywriting in de vingers. Ik doe mijn denk- en schrijfwerk om jou te helpen aan meer respons op je marketingacties. En zo aan meer inkomsten.

2. Ik schrijf elke letter zelf

Ik ben je vertrouwde adviseur, je partner en je copywriter. Ik run geen schrijfbureau. Ik heb geen legbatterij copykippen. Ik schuif het werk niet door. Ik doe alles zelf. De copy die je van mij krijgt, heb ik voor jou uitgedacht, uitgetekend en zorgvuldig in elkaar gestoken. En ik kan je van elke letter vertellen waarom ze er staat.

3. Je hebt een partner die in jou investeert

De meeste copywriters springen van de ene klant naar de andere. Opdrachtje hier, opdrachtje daar, een factuurtje en ‘t is klaar. Misschien goed voor een persbericht of blogartikel. Maar als je je inkomsten wilt verhogen of veiligstellen heb je een copywriter nodig die een tijdje met je op pad gaat en mee investeert in je toekomst. Ik ken zo iemand. En jij nu ook.

4. Je krijgt heldere, relevante en bullshitvrije copy

Er wordt nergens zoveel flauwekul verkocht als in marketing en reclame. Ik ga daar geen schep bovenop doen. Van mij krijg je volwassen copy, die de lezer met respect benadert. Heldere, relevante en bullshitvrije teksten, geschreven in het belang van je klanten en prospects.

5. Je gaat blij zijn met het resultaat

Al zeg ik het zelf: je gaat enthousiast zijn over mijn service en over het resultaat van mijn denk- en schrijfwerk. Mijn klanten blijven terugkomen omdat ze tevreden zijn. Sommige klanten werken al meer dan 15 jaar met mij.

6. Je weet dat alles gesmeerd loopt

Gemoedsrust. Krijg je er gratis bovenop. Afspraken, timings, budgetten en deadlines: mijn ingebouwde projectmanager is maniakaal punctueel. Hij houdt mij op de rails. En zit achter jou aan als jij je afspraken niet nakomt.

7. Je krijgt méér terug dan je investeert

Je investeert behoorlijk wat. Want goede copywriters zijn niet goedkoop. Ze blinken uit in hun vak. Ze scholen zich regelmatig bij. Om je omzet en winst te verhogen gebruiken ze concepten, principes en technieken waar andere copywriters nog nooit van gehoord hebben. Ze houden je tegen als je op een landmijn dreigt te trappen en wijzen je op het goud dat in je bedrijf of organisatie verborgen zit. Goede copywriters zijn groot genoeg om hun werk zelf te doen: je hoeft ze niet bij het handje te nemen. Ze denken met je mee en helpen je om je kostbare marketingprobleem op te lossen en mooie cijfers te halen. — Ja, je betaalt ze goed, maar je krijgt er ook veel voor terug. Méér dan je investeert. Probeer het eens uit.

 

Mijn cv in een notendop
  • zelfstandig copywriter en consultant gespecialiseerd in direct response marketing sinds 1993
  • bekroond met Gouden Veren, CCB Awards, Best of DM Awards, een John Caples International Award en, véél belangrijker, tevreden klanten in uiteenlopende sectoren
  • story consultant & story teller: consultant voor auteurs, regisseurs en scenaristen en scenarioschrijver van een langspeelfilm, afleveringen van een populaire soap en enkele bekroonde kortfilms
  • creative director 141 (LDV United)
  • senior copywriter VVL/BBDO
  • auteur van meer dan honderd artikels over direct response marketing en co-auteur van verschillende handboeken over dm
Focus op jouw rendement

Ik beoefen met ongebreideld enthousiasme de enige vorm van copywriting die de schrijver de kop kan kosten: direct response copywriting.

Veel copywriters wagen zich daar niet aan. Weet je waarom?

De leercurve is steil. Je hebt jaren nodig om het vak in de vingers te krijgen. En je kunt serieus op je bek gaan, want de respons op je werk is meetbaar. Dat schrikt veel copywriters af. — Mij niet.

Het werk dat ik doe, is bedoeld om resultaat op te leveren, en als alle andere factoren goed zitten, doet het dat ook.

  • Een klant haalde zo’n 527.000 euro op met één brief van mijn hand. Twee pagina’s in een Amerikaanse envelop.
  • Een andere kreeg 12% meer respons nadat ik één zinnetje aan zijn antwoordkaart toevoegde. (Copywriters hoeven niet altijd veel te schrijven.)
  • De vertegenwoordigers van een b2b-bedrijf hapten naar adem omdat ze de stroom van leads die hun mailing opleverde niet konden bijhouden.
  • In een test tegen de ‘vaste’ mailing van een fondsenwerver zorgde mijn totaal nieuwe versie voor 21% meer respons en een gemiddelde gift die 10% hoger lag.
  • Een klant realiseert sinds de start van onze samenwerking (vijf jaar geleden) een inkomstenverhoging van zo’n 20% per jaar.

Jouw resultaten zullen anders zijn. Niet elke actie is een schot in de roos. Copy is ook maar één van de succesfactoren. Maar het is goed te weten dat je met iemand werkt die focust op het genereren van rendement en niet op het schrijven van leuke tekstjes.

Ik doe het voor de respons. Met die respons maak ik het leven van mijn klanten beter. En dat van hun klanten ook. Dat zie ik als de taak van copywriting en marketing. Het leven van je klanten beter maken.

MIJN KIJK OP COPYWRITING

Voor de meeste copywriters is copywriting: leuke tekstjes schrijven. Creatief zijn met taal. Woordspelingen verzinnen. Kunstjes doen en indruk maken. Voor mij niet. Ik zie het zo:

Copywriting is strategisch denk- en schrijfwerk bedoeld om klanten en prospects te helpen de juiste actie te ondernemen om hun probleem op te lossen en hun leven beter te maken — bij voorkeur met jouw producten en diensten. Het sleutelwoord is ‘helpen’.

Je resultaten verbeteren bijna vanzelf als je je met je marketing en copywriting ten dienste van je klanten en prospects stelt en ze oprecht helpt.

Geloof het of niet: als je marketing en copywriting ziet als een service aan je klanten en prospects verandert alles. De bullshit verdwijnt. Je communicatie wordt helder, relevant en nuttig. Je klanten en prospects luisteren naar je. En je cijfers gaan omhoog.

Het heeft jaren geduurd voor ik dat doorhad. Nu kan ik er gewoon niet meer anders over denken.

Wil jij vanuit die visie je marketing en verkoop verbeteren? Ik help je met begeleiding en advies. En met sterke teksten natuurlijk. Neem contact met me op.

Waarom ik dit werk GRAAG doe

Mijn werk heeft al mijn klanten samen vele tientallen miljoenen aan extra inkomsten opgeleverd — en de teller blijft tikken. Dat is fijn, en mijn klanten zijn daar blij om, maar daar doe ik het niet voor.

Belangrijker vind ik dat de bedrijven die met me werken door de extra inkomsten meer greep op de toekomst krijgen. Dat hun mogelijkheden om te groeien, te innoveren en efficiënter te werken toenemen. En dat ze meer ruimte hebben om hun klanten en medewerkers gelukkig te maken.

Voor fondsenwerving alleen al brengt mijn werk elk jaar tussen een half miljoen en anderhalf miljoen euro op. Geld dat gaat naar noodhulp voor de slachtoffers van natuurrampen en oorlogen, naar nieuwe scholen of landbouwprojecten in ontwikkelingslanden, naar kankeronderzoek of de opvang van kansarme kinderen. Dat geeft me ontzettend veel voldoening, en ik ben blij dat ik mijn skills ook voor het goede doel kan inzetten.

Weten hoe het begonnen is?

Laat het succes van je marketing niet aan het toeval over.